Gratis website checklist voor meer conversie en verkoop

Als jouw bedrijf een eigen website heeft, zal het voornaamste doel daarvan zijn om nieuwe klanten aan te trekken. Er zijn een paar belangrijke factoren waar je rekening mee moet houden voor een zo goed mogelijke conversie. In deze post vertellen we je meer over deze 8 dingen. 

1. Layout / opmaak

More is less en dat is eigenlijk ook wel echt zo… Als bezoekers van jouw website teveel keuze hebben, zullen ze snel overweldigd zijn en afhaken. Zorg ervoor dat je website er netjes uit ziet, hier wat tips:

  1. Genoeg witruimte: Zorg voor genoeg ruimte rondom elementen, dit zorgt er voor dat jouw content makkelijker te lezen is voor bezoekers. 
  2. Nette lettertypes/fonts: Maak gebruik van een goed en rustig lettertype wat fijn te lezen is voor langere stukken tekst. Je kan zelf kijken op websites als Google Fonts (gratis) of FontShop (betaald) voor lettertypes die je mooi vindt en die passen bij jouw bedrijf.
  3. Duidelijke knoppen: Gebruik duidelijke knoppen (call-to-action) als je mensen naar bijv. je contact-pagina  wilt leiden. In onze navigatie balk hebben we een duidelijke, groene knop die leidt naar onze ‘Website Offerte‘-pagina. De knop trekt de aandacht en valt niet weg in de rest van de content.

2. Responsive / mobile design

Wist je dat in 2019 ongeveer meer dan de helft van de website bezoeken via mobiel wordt gedaan? En wist je dat Google jouw website zelfs  afstraft en lager in de zoekresultaten toont als deze niet goed werkt op mobiele apparaten? Daarom is het belangrijk dat jouw site goed werkt op zowel desktop als mobiel.

Je kan zelf je huidige website optimaliseren voor mobiele apparaten of dit laten doen door een externe partij.

Gratis website analyse (t.w.v. €97)

Laat jouw website analyseren door onze experts en ontdek wat je kan verbeteren om meer klanten binnen te halen via jouw website.

Deel deze post met collega's/vrienden

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email